Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

6 września 2017; 1 lekcja w 2017/2018, dzieci klasy I - III

Na lekcjach informatyki najważniejsze są umiejętności z matematyki.

Co zrobiliśmy?


1. Kodowanie informacji: jak w propozycji na stronie Specjalni.pl - Wypełniliśmy kodowanie i rozkodowywanie zadania z szyfrem Cezara i szyfrem GADERYPOLUKI. Pracowaliśmy jako ekipa szyfrantów.
 2. Programujemy w programie A.L.E.X. - Po wejściu na określony poziom, wspólnie mówiliśmy jak przejść do mety, potem zapisywaliśmy kolejne kroki i kolejno dzieci wykonywały, uruchamiały program. Zależało nam, aby był zrobiony w najprostszy sposób i w najkrótszym czasie, na każdym poziomie, żeby dostać 3 gwiazdki. Uwaga. paletę (drogę) z X trzeba szybko przejść, nie robić na niej obrotów, bo się zapadnie, zaś po użyciu USE wszystkie lodowe palety zamieniają się w stałe, a po powtórnym USE znowu są puste i można po nich przejechać tymi paletami jeżdżącymi. Doszlismy do 21 poziomu.
Praca trwała dwie godziny zegarowe, z krótką przerwą na dwa przysiady i bieg wokół stołu.