Stary nawyk nauczycielski, pisanie scenariuszy - tu razem z efektem.
Czas do dyspozycji - 2 godz. podzielony na 3 części
1 część teoretyczna o systemie dwójkowym, binarnym. Dla 3 -cio klasisty przygotowane plansze podobne do tych z 6 str. Właściwie omówione to co na str 4 i 5, ale próba również zapisu liczby dwójkowej większej niż 31 (11111). 3-cio klasista świetnie sobie radził również z większymi - trudność mu sprawiało zapisać wartość od "tyłu", pisał "od przodu" np. zapis wartości dziesięć zamiast 1010 B, pisał 0101. 5 klasista nie miał z żadną liczbą problemów. Wprowadziłam pojęcia bit i bajt. ok. 15 min.
2 część praktyczna - nauka programowania - mieliśmy tylko iPady, więc wybrałam program A.L.E.X - free, dopłata za wyższe poziomy - 0,89 euro. Program ma dwie opcje Create i Play.
(Play) Programowanie przejścia robocika, najpierw b. łatwe, potem coraz b. skomplikowane, nie zawsze wychodziło, trzeba się było czasem przyłożyć. Chłopcy "rwali się", aby jak najszybciej samodzielnie zacząć tworzyć tor przeszkód dla robota (Create). To im sprawiało frajdę, np. jeden nakombinował się, a drugi znalazł drogę na skróty. Program, gdy się przechodzi jego poziomy daje informację, czy wykonało się zadanie szybko, czy się ukończyło i czy zrobiło się to optymalnie. ok. 1,5 godz.
3 część - oglądali Owce w sieci, w planie był 1 film i rozmowa na jego temat, ale chcieli jeszcze jeden i kolejny. W końcu obejrzeli 4 i zostali wygonieni na powietrze. Młodszy był bardzo zaciekawiony czterema, starszy po dwóch wrócił ukradkiem do ALEXa, ale w końcu udało się skończyć zajęcia. ok. 15, 20 min.