Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

2 lekcja informatyki

Całkowity żywioł, udało się według planu tylko zrobić
1. cd. ćwiczeń z układu binarnego i sformułowali chłopcy zasadę, właściwie starszy ją od razu zauważył i zobaczył analogię z układem dziesiętnym tzn: jak do liczby w układzie dziesiętnym dopiszemy zero to jej wartość wzrośnie dziesięciokrotnie, zaś jeśli do liczby binarnej dopiszemy zero to jej wartość wzrośnie dwukrotnie:
To ćwiczenie to na kartkach:
Wpisz wartości dziesiętne liczb zapisanych binarnie i sformułuj zasadę: zawsze po dopisaniu zera z prawej strony liczby binarnej jej wartość ...
Liczba zapisana binarnie = dziesiętna wartość
Liczba zapisana binarnie po dodaniu zera z prawej strony = wartość dziesiętna
      1 =
      10 =
    10 =
    100 =
    11 =
    110 =
  101 =
  1010 =
  111 =
  1110 =
1001 =
10010 =
1011 =
10110 =
1100 =
11000 =
1111 =
11110 =
1110 =
11100 =

A jak jest z liczbą dziesiętną po dopisaniu zera z prawej strony liczby?

2. Potem pisali program w scratchu, sami wymyślili i sami pisali. Ja chciałam robić z nimi co innego, bo scratch nie działa na iPadzie, a nie mieli dwóch komputerów z Windows. Dlatego myszkę trzymał starszy, a młodszy jedynie asystował i doradzał. Zrobili grę, w której duszek chodził na czas po labiryncie, najpierw zrobili dwa duszki z innymi klawiszami, ale przekonali się, że nie mogą jednocześnie dwoma sterować, więc przerobili na jednego z liczeniem czasu, dużo zabawy np. w chwili co duszek krzyknie jak dojdzie do mety, sporo rysowania. 
Na trzecią aktywność nie starczyło już czasu, ale ten program trzeba będzie powtórzyć, żeby oboje mieli na swoich kontach tę samą grę.