Na 3 lekcji mówimy
1. jak patrzymy na obraz w komputerze, dowiadujemy się co to są stereopary i anaglify, wyszukujemy je w google. Włączamy program Anaglyph Maker, aby samemu stworzyć obraz przestrzenny. Proponuję wybranie obrazów z iluzji optycznej (schody). To nas bardzo zaciekawia, więc oglądamy wiele iluzji i dochodzimy o co w niej chodzi. Nie udaje nam się zobaczyć własnej fotografii przestrzennej ponieważ przyniosłam złe okulary. Trzeba je zdobyć (np. te co się zakupi w kinie) i wówczas wszystko zobaczymy.
2. Mamy dwa komputery, więc jednocześnie programują chłopcy w scratchu. Tym razem robią inne projekty. J. dwie piłeczki i jak jedna na drugą wpadną to jedna się zmienia. U L. też piłeczki, ale z dźwiękiem i rysowanym śladem. Twórczość i wyobraźnia objawia się pełną parą. Po ponad dwóch godzinach proponuję im jeszcze grę fizyczną ze strony http://www.crayonphysics.com, ale już chyba nie da rady, bo mama woła do innych aktywności.