Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

Praca domowa od 14 do 21 września

 Do dzisiaj mieliśmy dojść, każdy w swoim tempie, do podstaw animacji.
Powinniśmy dotychczas się nauczyć jak deklarować, używać zmiennych i znamy podstawy animacji.
Podstawy animacji: Należy zdefiniować funkcję draw, która odtwarza polecenia w niej zawarte wiele razy na sekundę. Przed funkcję draw należy wstawić jakąś początkową wartość zmiennej, która będzie służyć do narysowania obrazka, a pod koniec funkcji draw napisać, o ile pixeli ta zmienna będzie zmieniana. Im większa wartość, tym szybsza animacja. Pamiętamy o kolejności pisania poleceń :)
 W "Szybkie zwiększanie wartości zmiennej" nauczyliśmy się używać skrótów, czyli np.
x=x+1           na      x + = 1; - dodawanie; jeśli nie będziemy tej zmiennej zmieniać o wartość inną niż 1 to można napisać - x++;
y=y-2            na      y - = 2; - odejmowanie; jeśli o 1 to można użyć skrótu - y--; (dwa minusy)
z=z*99/100   na      z * = 99/100; - mnożenie
v=v/99/100   na      v/=99/100; - dzielenie
W najbliższym tygodniu, naszym celem jest:
1. poznanie interakcji z myszkąw tym celu musimy poznać dwie zmienne już określone w JS tj: mouseX i mouseY. Określają one współrzędne aktualne myszki na ekranie; aby coś się działo trzeba je używać w funkcji draw.
Przy okazji poznasz kolejność wykonywanych działań arytmetycznych (PEMDAS): to co w nawiasach, następnie kolejno potęgowanie, mnożenie i dzielenie w kolejności od lewej oraz dodawanie i odejmowanie w kolejności od lewej.
np. podaj wartość zmiennej a:
 var x = 10;
  var a = (x + 10) * (x / 2) + 100;
      a = x + 10 * x / 2 + 100;
Chodzi o to, żeby umieć pisać zależności jednych zmiennych od drugich, jak w przykładzie:
2. nauczenie się pisania tekstów na ekranie. Uwaga: tekst zawsze w cudzysłowie, zaś jego położenie określa lewy, dolny róg (x, y). text("napis", x, y); (jakie jeszcze opcjonalne parametry?)
Poznajcie funkcje zmieniające wielkość i kolor tekstu: textSize(rozmiar); fill(r,g,b); a także na czym polega konkatenacja tekstu.
Poćwiczcie wszystko naprawdę dokładnie, za tydzień podam następną partię i chyba spotkamy się dopiero 28 września. Powodzenia