Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

cd nauki pythona, klasa 7

 Zmiana edytora z Your Turtle Trinket na edytor MU, który można lokalnie zainstalować pod Windows i na Mac'u.

Potem powtórka według Trinket

oraz pisanie gier według Introduction to Pygame Zero — Pygame Zero 1.2.1 documentation

a także Pygame Zero Basics

Robimy 3 tematy równolegle:

1. strona lokalna w html-u:

Prosta strona internetowa - budowa, znaczniki, zostaje na 8 klasę
Podstawy HTML w KhanAcademy

2. Różne zadania w arkuszu kalkulacyjnym
3. Cd. programowania w PYTHON'ie

4. Prezentacja dot. sztucznej inteligencji - portal rządowy
5. Szanse i zagrożenia związane ze sztuczną inteligencją
6. Zdjęcia darmowe na pixabay.com związane z AI
7. Reklama i fotomontaż w aplikacji PHOTOPEA


 Klasa 7  

Zadania na 4:
1. Prezentacja - Sztuczna inteligencja: - czym jest AI, dziedziny w jakich występuje, przykłady urządzeń i ich zastosowanie.
2. Stworzenie w arkuszu kalkulacyjnym tabeli, zastosowanie w niej formuł: Suma, Iloczyn, Maksimum Minimum, Średni. Stworzenie wykresu do tabeli. Sortowanie, blokowanie kolumn i wierszy. Stworzenie wykresu do tabeli. Zastosować funkcje JEŻELI.

Zadania na 5:  
3. Stworzenie w aplikacji https://www.photopea.com reklamy z elementami fotomontażu. Zastosować maskę na warstwach.
Trzeba znać różnice między grafiką rastrową a wektorową oraz wymienić narzędzia do ich obróbki i tworzenia.  
Plik na egzamin powinien być zapisany w formacie PSD w warstwach.
4. Scratch - Stworzenie programu rysującego różne figury geometryczne - utworzenie własnych bloków z zastosowaniem danych wejściowych (liczba lub tekst) i danych Boolean.
  
Zadanie na 6:
5.  Python  - napisać prosty program z zastosowaniem zmiennych, funkcji input, waruneku if, else, operatorów arytmetycznych, operatorów porównania.