Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

25 XI 2015 - 8 zajęcia - programujemy ciąg Fibonacciego tym razem w scratchu

Zaczynamy o 9.15

Fibonacci w scratchu: https://scratch.mit.edu/projects/51479726/#player - my robimy sami i ciąg Fibonacciego zaczynamy od pierwszego wyrazu równego jeden.
Logiczne operatory Pythona na kartkach i na tablicy.
Bóbr 2015 klasy IV-VI i gimnazjum
Logiczne operatory Pythona na kartkach - proszę zrobić na kartkach, które wzięliście, a sprawdzić można w Pythonie pisząc np: 
=======================
Widzimy, że w iloczynie logicznym (i) chociaż jeden F wśród wielu T daje F, zaś w sumie logicznej (lub) chociaż jedna T wśród wielu F daje T.
Działanie operatorów rozpatrujemy od lewej strony i uwzględniamy nawiasy
=======================
np.
>>> print(3<=4 and 2**3==8); analiza:  T i T daje T
True
albo
>>> print(5//2==2 and 5%2==1); analiza: T i T daje T
True
albo
>>> print(3-7<=-5 or (3**3)+3>=30); analiza: F lub T daje  T
True
albo
>>> print(3*4!=12 or not 3*4==12); analiza: F lub (nie T) czyli F lub F daje F
False
albo
>>> print(2<3 and 4<5 and 6<123); analiza: T i T i T daje T
True
albo
>>> print(2<3 and 4>5 and 6<123); analiza: T i F i T daje F
False
albo
>>> print(3>4 or 2>=3 or 6<=2); analiza: F lub F lub F daje F
False
albo
>>> print(1>4 or 2<=3 or 6<=2); analiza: F lub T lub F daje T
True
albo
>>> print(2>3 or 2<3 and 4<5 and 6<123); analiza: F lub T i T i T daje T - idziemy od lewej i F lub T daje T, czyli T i T i T daje T
True
albo
>>> print(4>3 or 2<3 and 4>5 or 6<123); analiza: T lub T (daje T) i F (daje F) lub T - daje T
True
albo
>>> print(4>3 and 2<3 and 4>5 or 6<123); analiza: T i T (daje T) i F (daje F) lub T - daje T
True
albo
>>> print(3>4 or 2<3 and 4>5 and 6<123): analiza: F lub T (daje  T) i F (daje F) i T - daje F
False
albo
>>> print(not((3>6 and 4<5) or (2<3 and 4<=6))): analiza: nie((F i T-daje F) lub (T i T - daje T)) -> nie(F lub T - daje T) -> nie T - daje F
False
albo
>>> print(not((2>3 or 4>5) and (5>6 or 7<8))): analiza: nie ((F lub F - daje F) i (F lub T - daje T) -> nie(F i T - daje F) -> nie F - daje T
True
albo
>>> print((2!=3 or 3<4) and not 5==5): analiza: (T lub T - daje T) i not T - daje: T i F - daje F
False

Robiliśmy też Kahoota pn: Pytania dla Jasia po IV klasie