Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

11 października 2017 - 5 lekcja

Na tej lekcji dzieci było pięcioro: oprócz moich jeszcze troje w wieku od 7 do 9 lat. Byłam przygotowana tylko na dwoje, więc było trochę zamieszania (przygotowanie dwóch dodatkowych komputerów) ale zrobiliśmy:
Trochę rzeczywistości wirtualnej, na  AR Flashcards (na Androida) - nauka literek i nazw zwierząt po angielsku, na iPada,  zainstalowałam bezpłatnie nazwy planet na iPada AR Flashcards Space, 
zaś kupiłam na Androida. Oglądali planety i literki, ale wszyscy chcieli naraz, a miałam tylko 2 urządzenia.
Potem robiliśmy zadania na code.org.
Zaczęliśmy od Kursu 1,  Jadwinia zaczęła od tego miejsca na którym skończyła poprzednio (doszła do 7. Pszczółka: Sekwencja 11; a Polduś 8. Artysta: Sekwencja 4).
Najstarszy chłopiec i Polduś robili zadania z pętlami, szło im b. dobrze. Dwie dziewczynki rysowały - tez b. dobrze i jeden chłopiec kolejne zadania z pszczółkami - tez b. dobrze.
Dzieci są bystre, ale się niecierpliwią jak im coś nie wychodzi. Trzeba w nich ćwiczyć wytrwałość i pozwolenie sobie na błędy.