Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

12 X - 3 lekcja, godz. 9.30, weryfikujemy nasze umiejętności programowania na przykładzie

1. Na początek wykonajmy quiz, kto zdobędzie ile punktów?

2. Piszemy programy

 -  przedstawiający spadanie swobodne kulki bez uwzględnienia oporu powietrza


 - przedstawiający rzut ukośny kulki, także bez uwzględnienia oporu powietrza.


Co trzeba wiedzieć:

Spadek swobodny to ruch jednostajnie przyspieszony z przyspieszeniem ziemskim (g, ok. 10 m/s2). Drogę w tym ruchu (wzdłuż osi pionowej Y) można obliczyć ze wzoru s = gt2/2.
Symulacja powinna pokazywać ruch kulki do momentu uderzenia w ziemię, czyli osiągnięcia dolnego brzegu kanwy.

Naturalnym rozszerzeniem zadania jest przedstawienie rzutu ukośnego. Trzeba tylko dodać pozioma składową ruchu.
Czyli prędkość początkową Vo rozłożyć na Vx i Vy
 
3. Oglądamy swoje projekty, komentujemy je i zaznaczamy, te które nam się podobają

4. Przeglądamy szukanie błędów w programach i pętle pn: Zapętlanie