2. Piszemy programy
- przedstawiający spadanie swobodne kulki bez uwzględnienia oporu powietrza
- przedstawiający rzut ukośny kulki, także bez uwzględnienia oporu powietrza.
Co trzeba wiedzieć:
Spadek swobodny to ruch jednostajnie przyspieszony
z przyspieszeniem ziemskim (g,
ok. 10 m/s2). Drogę w tym ruchu (wzdłuż osi pionowej Y) można
obliczyć ze wzoru s = gt2/2.
Symulacja powinna
pokazywać ruch kulki do momentu uderzenia w ziemię, czyli osiągnięcia dolnego
brzegu kanwy.
Naturalnym rozszerzeniem zadania
jest przedstawienie rzutu ukośnego. Trzeba tylko dodać pozioma składową ruchu.
Czyli prędkość początkową Vo rozłożyć na Vx i Vy3. Oglądamy swoje projekty, komentujemy je i zaznaczamy, te które nam się podobają
4. Przeglądamy szukanie błędów w programach i pętle pn: Zapętlanie