Strona główna MRoOZE

Kartezjusz - " wątpię więc myślę; myślę więc jestem a Korczak - "twórcze nie wiem"
Informatyka ma tyle samo wspólnego z komputerami, co astronomia ma z teleskopami
- Edsger Wybe Dijkstra

2 lekcja - 28 IX 2016, godz. 9.15

Osoby, które wyprzedziły wszystkich i doszły już ze swoimi ćwiczeniami do końca proszę, aby tworzyły nowe programy, którymi się będą potem chwalić.
Utwórz nowy program- proszę sięgać pod ten adres i robić nowe projekty, po zalogowaniu się i koniecznie potem je zapisywać.
Proszę przypomnieć sobie z wcześniejszych postów ważne rzeczy, na które trzeba zwracać uwagę a także zapamiętać nowe fakty, których się nauczyliśmy.

Uświadommy sobie co to jest funkcja?
Funkcja to seria poleceń zebranych pod jedną nazwą, z których chcemy wielokrotnie korzystać.

Jak deklaruje się funkcję w Processing JS?

var nazwa_funkcji = function () {
==============tu polecenia funkcji;
};

lub var nazwa_funkcji = function (par1,par2,...) {
==============tu polecenia funkcji;
return ...;//ew. aby funkcja coś zwróciła
};
Wywołuje się funkcję przez jej nazwę - bez lub z parametrami, w zależności od jej deklaracji.
W funkcji, która coś liczy zwracana jest jakaś wartość i w jej deklaracji na końcu musi wystapić słowo kluczowe return cozwracafunkcja.

Zwróćcie uwagę na miejsce deklaracji zmiennych - deklarowane w funkcji maja zasięg lokalny, zaś deklarowane na zewnątrz funkcji maja zasięg globalny.

Poznajcie, użyjcie funkcji predefiniowanych, określonych już w Processing JS, np. draw, mouseMoved czy mousePressed, a także zmiennych np. logicznej mouseIsPressed, która ma wartość True, gdy wciskamy klawisz myszki.

Zwróćcie uwagę na nowy typ zmiennych logicznych, które mają tylko dwie wartośći - prawda i fałsz.
A także na operatory logiczne:
>, >=, <, <=, równy: ===, nie równy: !==, and: &&, or: ||
Przypomnijcie sobie analizę operatorów logicznych, którą robiliśmy w ub roku.